رییس پلیس راه هرمزگان:

کشته های سوانح جاده ای در سال جاری 22 درصد کاهش پیدا کرد



 صبح ساحل، حوادث _  همزمان با سراسر كشور طرح ویژه نوروزی در راستای تأمین امنیت ترافیكی جاده ها و به منظور كاهش حوادث جاده ای در ایام تعطیلات نوروز در قالب 23 ایستگاه ثابت اجرا می شود. همچنین  به منظور تسهیل در عبور و مرور در محور بندرعباس به سیرجان محدودیت تردد كامیون ها را از ساعت 7 صبح لغایت 24 روزهای 27تا 29 اسفند سال جاری و در نوروز 91 در تاریخ های 11 تا 15 فروردین ماه  به مدت هفت روز،ممنوعیت تردد موتورسیكلت ها نیز از 25 اسفند تا 15 فروردین سال جدید در محورهای اصلی به مرحله اجرا درمی آید كه در این رابطه 100 اكیپ در محورهای مواصلاتی سازمان دهی شده است.

فرمانده پلیس راه هرمزگان با بیان این مطلب گفت: همچنین سازمانهای اورژانس، اداره راه و ترابری هرمزگان، هلال احمر و امداد خودرو با هدف ارتقای طرح ترافیکی، روان سازی عبورو مرور، امنیت خاطر مسافران نوروزی، کنترل تخلفات و کاهش حوادث جاده ای در طرح نوروزی مشارکت فعال دارند.سرهنگ علی مجید زاده افزود: بیش از 300 نفر از کارکنان نیروی انتظامی و بیش از 100 خودروی گشت به شکل محسوس و نامحسوس در طرح نوروزی در بین جاده های استان کار کنترل رانندگان وسایل نقلیه را بر عهده دارند.

 شناسایی 50نقطه پر ترافیک در جاده های استان

فرمانده پلیس راه هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه در استان هرمزگان تعداد 50 نقطه پر ترافیک در جاده های استان شناسایی و مجهز به دوربین های ثابت است اظهار داشت:در اجرای طرح های ترافیكی ، پلیس راه با تقسیم بندی جاده های استان در سه بخش شمالی ، شرقی و غربی و پیش بینی 50 نقطه حساس و حادثه خیز و پیش بینی نیروی انسانی كافی و تعیین اكیپ های كنترلی نامحسوس ثابت و سیار ، با بهره گیری از تمام توان و تجهیزات طرح های نوروزی را عملیاتی و آرامش را به شهروندان هدیه خواهد كرد.

سرهنگ مجیدزاده از توقیف خودروهای متخلف درصورت ارتکاب به تخلف های سرعت و سبقت  غیر مجاز  به مدت سه روز خبر دادو گفت: خودروهای بالای 5سال کارکرد به لحاظ برگ معاینه فنی مورد بازرسی قرار می گیرند.وی تلفات جاده ای در 11 ماهه سال جاری را  22 درصد کاهش دانست و  تعداد کشته شده های ناشی از تصادفات جاده ای تا اول اسفند ماه سال جاری به 300 نفر اعلام کرد که در این کنترل تخلفات 12  و 29 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

  توقیف 8 هزار موتور سیکلت

  در یك سال اخیر، یک سوم حوادث جاده ای هرمزگان مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است. سرهنگ مجیدزاده با تایید این خبر تصریح کرد:با تشدید طرح برخورد با موتور سواران متخلف در سال جاری بیش از 8 هزار موتور سیکلت توقیف و اعمال قانون شد.

وی میزان کل جرایم در سال جاری را مبلغ 98 میلیارد و 588 میلیون و 386 هزار ریال برای 564 هزار و 542 برگ و 702 هزار و 177 فقره تخلف اعلام کردو گفت: در سال جاری خودروهایی که در راستای جابجایی مواد مخدر(30 کیلو)، افاغنه( 46 نفر)، گازوئیل( 7 هزار لیتر)  اقدام کرده بودندکشف و متوقف شدند، همچنین تعداد پنج نفر متهم در سطح جاده های استان دستگیر شدند.

این مقام مسوول اظهار کرد: از زمان اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی تعداد 46 جلد گواهی نامه از رانندگان متخلف با اخذ30 نمره منفی در گواهی نامه خود شدند شناسایی شدند که مجاز به رانندگی نیستند. سرهنگ مجیدزاده خاطر نشان کرد:  در 6 ماهه دوم سال جاری با همکاری اداره راه و ترابری، سازمان حمل و نقل در 12 روستا و شهرستان های بندر عباس، میناب، رودان، پارسیان ها کلاس های آموزش ،استفاده از کلاه ایمنی( توزیع 275 کلاه ایمنی رایگان) و آموزش رعایت مقرارت راهنمایی و رانندگی  برای هزارو  852 نفر برگزار شد.

    خودرو 405 حامل 12 تبعه غیرمجاز بود

در پی واژگونی یک خودروی حامل اتباع بیگانه غیرمجاز که به صورت قاچاقچی اقدام به حمل این افراد کرده بود چهار نفر جان خود را از دست داده و سه نفر نیز راهی بیمارستان شدند.سرهنگ مجیدزاد در این موردگفت: در این تصادف  که بر اثر طی مسیر راننده در برخلاف مسیر واقع شد چهار نفر جان خود را از دست دادند.وی با بیان اینکه این خودرو دارای هفت سرنشین بوده است افزود: راننده نیز جزو متوفیان است و پنج نفر نیز از صحنه متواری شده‌اند.فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان ادامه داد: این گونه خودروها به دلیل تخطی از قوانین و حرکت در جهت خلاف معمولا دچار سانحه و بروز خطر برای خود و دیگران نیز می‌شود.مجیدزاده گفت: این خودرو از نوع پژو 405 و به صورت قاچاقچی ا‌تباع بیگانه را جابه‌جا می‌کرده که بر اثر واژگونی سبب بروز این حادثه شده است.گفتنی است: در حاشیه این نشست خبری از خبرنگاران نمونه كه در امر اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ ترافیكی نقش بسزایی داشتند تجلیل و هدایایی از طرف پلیس راه اهداء گردید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها